Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Nisan 2010 Cumartesi

HAVUÇLU PATATESLİ MEZE


Sevgili arkadaşım ve komşum Nevriye'den aldığım bir tarif. Çok çok pratik ve lezzetli bir meze. Beş çayınada iyi gidiyor. Tavsiye ederim.

3 kişilik

Malzemesi

1 havuç
2 patates
1 çorba kaşığı mayonez
1 su bardağı yoğurt
1 diş sarımsak
3 çorba kaşığı sıvıyağ
tuz

Sıvıyağ teflon tavada ısıtılır, havuç soyulup rendelenir ve tavaya alınıp ağır ateşde sotelenir. Bir yandanda patates soyulup rendelenir ve avuçlarınızda iyice sıkılıp suyu çıkarılıp hemen kararmadan tavaya alınır. Sonrada diğer patates rendelenir ve sıkılp tavaya alınıp, tuz ilave edilir. Sebzeler iyice yumşayana kadar kavrulur. Soğunca mayonez, yoğurt ve sarımsak ilave edilip kariştırılır ve servis tabağına alınır. Afiyet olsun!

3 yorum:

nestug dedi ki...

selam arkadaşım
Yine hoş bir tarif vermişsin
Değişik meze tarifleri arıyordum arkadaşlarım gelecek ve hep aynı şeyleri yapıp duruyoruz değişik tatlar arıyorum ve bu mezeyi deneyeceğim.
Eline sağlık

hdidem95 dedi ki...

canım hoşgeldin aramıza hemen ekledim linkini listemdesin buarada meze nefis görünüyor ellerine sağlık sevgiler

nestug dedi ki...

selam arkadaşım bu mezeyi denedim herkes çok beğendi patatesi tahmin edemediler kabak veya kereviz sandilar tabii bende cinlik yapıp söylemedim işin sırrı burada dedim
paylaşımın için teşekkürler