Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 Ekim 2010 Çarşamba

KİSSİNGER BRÖTCHEN ( FINDIKLI, CEVİZLİ KURABİYE)

KİSSİNGER BRÖTCHEN


Hem göze, hem damağa hitap eden bir alman kurabiye tarifi. Noel zamanı yaklaşınca, bu çeşit kurabiyeler evlerde hazırlanıp saklanır. Çoçuklarda ve tabii ki büyüklerde afiyetle yerler.

Malzemesi:
4,5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
200 gr ince öğültülmüş fındık tozu
2 su bardağı tozşeker
1 tutam tuz
1 tatlı kaşığı tarçın
2 yumurta
200 gr margarin
Süsleme için:
4-5 çorba kaşığı kayısı reçeli
200-300 gr çikolata
yarım su bardağı fındık tozu
ceviz

1. Unu kabartma tozu ile karıştırıp eleyin, üzerine 200 gr fındık tozu, tozşeker, 1 tutam tuz ve tarçınıda üzerine ilave edin. Üzerine yumurtaları kırın ve margarini küçük parçaçıklara ayırıp ilave edip yoğurun ve buzdolabında bekletin.

2. Hamuru 3 mm kalınlığında merdane ile açın ve kurabiye kalıbı ile büyük şekiller kesin. Yağlanmış fırın tepsisine yerleştirip önceden ısıtılmış 200 derece ayarlı fırında 10 dakika pişirin. Reçeli küçük tencereye alıp ısıtın.

3. Soğmuş kurabiyelerin üzerine ısıtılmış reçelden sürüp ikinci kurabiye ile kapattın. Kurabiyelerin hepsi bitinceye kadar bu işlemi tekrarlayın. Kurabiyelerin kenarlarını benmari usulü ile eritilmiş çıkolataya batırıp fındık tozuna bulayın. Çikolatası donduktan sonra üst kısmınada eritilmiş çikolata sürün ve üzerine yarım ceviz tanesi yapıştırın.

5 yorum:

nestug dedi ki...

eline sağlık çok lezzetli görünüyor.
sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Super görünüyorlar Nesrin'ciğim..Orada olsaydım kesin 2-3 tanesini yutardım..Ellerien sağlık canım..Kocaman öpüyorum seni..



Sevgiler.

evatolyesi dedi ki...

Değişik bir tarif ellerinize sağlık
Sevgilerimle:)

Tarif diyarı dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım kurabiyeler nefis olmuş görüntüde süper.Sevgiler

gülayinyemekleri dedi ki...

Canım merhaba,önce teşekkür ederim beni merak ettiğin için.Evet siteme epeydir bakamadım bile,sebebide işe başlamam.Birde 3 çocuk olunca hiç vakit bulamıyorum.Bloğu kapatsammı diye düşünüyorumda,belki bi fırsat bulurum diye düşünüyorum yine.Ellerine sağlık valla sende yine döktürmüşsün,ne güzel şeyler eklemişsin ben görmeyeli.Sevgiler.